'Uiteindelijk is het allemaal een teameffort.'
Nancy Cabral - Accountmanager Overheid
Wat is jouw toegevoegde waarde?
Ik ben sterk in het opbouwen van relaties met klanten, omdat ik zorg dat ze zich echt gehoord voelen. Want alleen dan kan ik meedenken over oplossingen en zorgen dat ze het juiste product krijgen dat hun werk efficiënter of beter maakt. Om daarin van meerwaarde te zijn, moet ik wel eerst weten wat er speelt. Daar hadden we in mijn ogen te weinig zicht op. Daarom heb ik het initiatief genomen om klanten te bezoeken en mee te kijken met hun werk. Hoe gebruiken ze hun eigen software? Wat missen ze nu of willen ze anders zien? En welke toegevoegde waarde kan ons product bieden? Met de kennis die ik opdoe kan ik beter inspelen op de wensen van mijn klanten, omdat ik precies weet hoe de vraag in elkaar steekt. Dat maakt hen tevreden over onze producten en de samenwerking, en dat maakt mij ook weer blij. Maar ik zorg met deze werkwijze ook dat ik zelf enorm snel ontwikkel, dat is iets wat ik heel belangrijk vind. Zonder prikkels word ik niet voldoende gemotiveerd. Ik heb niet voor niets op eigen initiatief al diverse functies binnen Sdu bekleed. Maar met deze manier van verdieping hoef ik mij niet te vervelen. Ik breid niet alleen mijn kennis uit, ik houd het werk ook afwisselend en uitdagend. Er zijn namelijk altijd nieuwe dingen die ik kan leren over de werkwijze van klanten of systemen die zij gebruiken. Dat werkt super stimulerend. Ik ben zelfs doorgegroeid tot senior. Dat maakt mij heel trots!
De kracht van Nancy
Heb je een voorbeeld van zo’n bezoek waarmee je een klant goed hebt kunnen helpen?
Van een klant begreep ik dat zij werken met een zaaksysteem dat ze het liefst gekoppeld wilden hebben aan onze software. Een zaaksysteem organiseert digitaal alle werkprocessen en documenten rondom een zaak en daarmee wilden ze graag op één scherm kunnen werken. Die koppeling bleek nog niet mogelijk te zijn. Ik kon hen daar alleen niet direct in adviseren, omdat ik niet bekend was met het zaaksysteem. Maar ik wist dat een andere klant wel met dat zaaksysteem werkt en die is tevreden over onze software. Dus ik ben daar langsgegaan om mee te kijken. Hoe werkt het zaaksysteem? Hoe gebruiken ze deze in combinatie met onze software? En hoeveel schermen hebben ze daarvoor openstaan? Door te zien hoe zij werkten, in combinatie met mijn kennis van ons product, kon ik concluderen dat het heel lastig is om op één scherm te werken. Nu kan ik dat visualiseren en de klant vertellen hoe je het handigst met deze combinatie werkt. Daarmee is de klant geholpen en alsnog tevreden. En zelf vind ik het leuk om op deze manier extra aandacht te besteden aan klanten. Daardoor voelen ze zich bijzonder en dat wil toch iedereen?
Hoe dragen je collega’s bij aan jouw mooie resultaten?
Uiteindelijk is het allemaal een teameffort. Ik heb mijn collega’s nodig en zij mij. We hebben dan ook een hele fijne samenwerking waarin we op elkaar kunnen vertrouwen. De lijntjes zijn kort en ik zoek mijn collega’s continu op om de processen makkelijker te maken. Ik weet door de klantgesprekken en -bezoeken precies hoe we als organisatie de behoeften van onze klanten kunnen vervullen. Deze input geef ik door aan de productmanager, die op basis hiervan het product kan verbeteren. Redactie zorgt dat er inhoudelijk uiteindelijk een sterk product staat. Via Customer Support krijg ik mee welke issues er bij klanten spelen, zodat ik vragen hierover tijdens klantgesprekken kan beantwoorden. Iedere afdeling heeft een cruciale rol in het proces. Ik kan zelf niet alles weten en dat moet ik ook niet willen. Iedereen heeft een eigen specialisatie en daarmee versterken we elkaar. Dat is heel fijn!
Actuele vacatures
Kun je niet wachten om klanten en jezelf naar grote hoogte te brengen? Mogelijk zit jij helemaal op je plek in één van onze vacatures.