'Diepgang en eigen inbreng heb ik bij Sdu gevonden!'
Muriël Bacilio - Customer Success manager
Hoe ervaar je jouw persoonlijke groei bij Sdu?
Voor ik bij Sdu begon, stond mijn groei stil. Ik was vooral bezig met het uitvoeren van opdrachten en kwam niet aan mijn eigen ontwikkeling toe. Terwijl ik na 20 jaar werken binnen de klantenservice juist op zoek was naar meer diepgang en eigen inbreng. Bij Sdu heb ik dat gevonden! Ik heb de leiding over een team van 30 collega’s, die zich bezighouden met klantenservice in de breedste zin. Van klantcontact tot het verwerken van bestellingen en retouren maar ook onboardingspecialisten. In samenwerking met andere afdelingen werken we aan vernieuwende projecten. Hierdoor zijn er elk jaar weer nieuwe uitdagingen. Van het implementeren van een Enterprise Resource Planning systeem tot aan een nieuw klantcontactsysteem. Het is alsof ik steeds aan een nieuwe baan begin, de uitdagingen blijven maar komen. En het fijne is: de organisatie kijkt altijd mee naar wat ik nog meer kan. Welke stappen kan ik de komende vijf jaar zetten? Dat vind ik heel belangrijk, want dan kan ik mee ontwikkelen met de markt en blijven nadenken hoe we altijd het beste kunnen doen voor klanten.
De kracht van Muriel
Hoe ervaar je jouw persoonlijke groei bij Sdu?
Ik heb de klantenservice op de kaart gezet. Toen ik hier kwam werken, ben ik actief met al mijn collega’s in gesprek gegaan. Ik wilde ze eerst goed leren kennen. Wat bleek? Sommige collega’s wisten helemaal niet dat we een klantenservice hebben. Terwijl we vanuit de klantenservice andere afdelingen en functiegroepen verder kunnen helpen met feedback van klanten. Bijvoorbeeld door accountmanagers te vertellen over klachten, zodat zij een stapje extra kunnen zetten om klanten te behouden. Of door onboardingspecialisten in te lichten over vragen, zodat zij nieuwe klanten beter kunnen ondersteunen bij de implementatie van onze producten. Daarom heb ik collega’s laten zien wat we op onze afdeling precies doen. Nu werk ik mee aan een nieuw systeem waarin al het klantcontact bij elkaar komt. Hierin wordt alle informatie gebundeld en kunnen collega’s voor hen relevante informatie makkelijk zelf inzien. Ook laat ik collega’s dagelijks klantgesprekken monitoren om te achterhalen of klanten tevreden zijn. Twee keer per jaar doen we een groot onderzoek. Want de organisatiedoelstellingen behalen is leuk, maar uiteindelijk blijven we bestaan door tevreden klanten. Het voelt voor mij dus elke keer als een mooi succes als we een blije reactie ontvangen van een klant. Iedere dag ben ik weer trots op wat we samen realiseren!
Wat vind jij als leidinggevende het belangrijkste voor de samenwerking binnen jouw team?
Als moedertijger zorg ik voor mijn hele team. Ik ben een echte mensenmanager en ken mijn collega’s door en door. Ik weet wat ze doen, wat ze kunnen en wat ze bezighoudt. Als ik succesvol ben in mijn werk, dan komt dat echt door hen! Dus ik maak graag tijd voor ze. Ze werken hard en als ik ze kan helpen of de tools kan aanreiken om het makkelijker te maken, dan draag ik mijn steentje bij. Denk ik dat iemand beter een nieuwe stap kan zetten binnen de organisatie, dan faciliteer ik dat. Ik wil dat ze gelukkig zijn. Daarom vind ik het ook belangrijk dat we het gezellig hebben. Dat we regelmatig samen komen en over andere dingen praten dan werk. Gewoon lekker lachen en gek doen. Dat kan hier heel goed, want je mag jezelf zijn. En dat vind ik ook het mooiste aan werken bij Sdu. Ik ben zelf een doorzetter, een beetje dominant en heel direct. Omdat ik die karaktereigenschappen hier gewoon kan uiten, heb ik de zichtbaarheid van onze afdeling kunnen vergroten en zien collega’s de waarde van ons werk beter in. Dat is toch gaaf?
Actuele vacatures
Kun je niet wachten om klanten en jezelf naar grote hoogte te brengen? Mogelijk zit jij helemaal op je plek in één van onze vacatures.