Eind april waren onze Sdu-toppers Sarah, Joris en Palupi in Parijs voor InnovAction*. Tijdens de kick-off van dit innovatieproject voor medewerkers werd de basis gelegd voor de komende maanden. Hoe hebben onze collega's deze dagen ervaren? En hoe ziet de komende periode eruit? Na de verhalen van Sarah en Joris is het nu tijd voor Palupi, lead marketing intelligence bij Sdu.
Palupi x Eclectik
Palupi is aangesloten bij het team van Eclectik. ‘Het is heel interessant om bij het hele proces betrokken te zijn. In mijn dagelijkse werkzaamheden, werk ik met een al bestaand product. Nu ben je echt van A t/m Z zelf met de ontwikkeling bezig’, aldus Palupi. Eclectik is een oplossing die ontworpen is om ondernemers en hun adviseurs te helpen bij het beheren van hun contracten. Met behulp van generatieve AI verkent het contracten, evalueert het de risico's en helpt het bij het beheren van deadlines. Het voegt ook een laag van informatie toe om contracten in één oogopslag gemakkelijk te begrijpen. ‘Zeker bij een moeilijke case kan dit heel goed helpen!’
Intense dagen
Net als Sarah en Joris heeft ook Palupi de dagen in Parijs als intensief ervaren. ‘Het was behoorlijk intens, maar zeker een positieve ervaring!’ Er moest veel gebeuren in de korte tijd dat ze in Parijs waren. ‘De basis moet eigenlijk in twee dagen worden gelegd’, legt Palupi uit. Geen wonder dat het intensieve dagen waren! Gelukkig was er ook gelegenheid om nieuwe mensen uit het internationale netwerk van onze moederorganisatie Lefebvre Sarrut te ontmoeten. ‘Het was ook heel leuk om kennis te maken en te werken met verschillende mensen. Al die diverse achtergronden maakt het extra bijzonder’, aldus Palupi.
Verder uitwerken
‘Ook de periode erna is intensief’, begint Palupi. ‘De basis is er al maar daarna ga je het echt uitwerken.’ Dat gaat gepaard met elke week een masterclass en verdiepende sessies. ‘We kijken naar wat we precies willen gaan doen, wie dat oppakt en dan geven we elke week een update. Daar krijgen we feedback op en dan gaan we daar weer mee aan de slag. Eind juni presenteren we ons project en horen dan of we één van de drie zijn die door mogen.’ Of Palupi en haar team wordt geselecteerd weten we 25 juni. Nog even in spanning afwachten dus!
*Over InnovAction
InnovAction is een intern innovatieproject georganiseerd vanuit ons moederbedrijf Lefebvre Sarrut. Met InnovAction worden potentiële nieuwe projecten tot leven gebracht en nieuwe markten ontdekt. Daarnaast biedt het een unieke kans voor medewerkers om zich te ontwikkelen en een internationaal netwerk op te bouwen.
Op 25 juni vindt de tussentijdse beoordeling plaats. Er zullen dan drie van de vier projecten worden geselecteerd die door mogen naar de finale. De winnaar van InnovAction seizoen 3 wordt in november bekend gemaakt.