Betalen en facturen

Bij bestellingen via deze webshop betaalt u niet met credit card of e-pay, maar u ontvangt bij aflevering een factuur. U kunt er ook voor kiezen om direct met iDeal te betalen in de webshop. De factuur kunt u indien gewenst naar een apart factuuradres laten verzenden.

Veel gestelde vragen

Hieronder vindt u een overzicht van de meest gestelde vragen over betalen & facturen. Is uw vraag niet opgenomen in dit overzicht? Neem dan alstublieft contact op met onze Klantenservice.

Hoe kan ik betalen en wat is de betalingstermijn?

Wij hanteren een betalingstermijn van 30 dagen. Heeft u gekozen voor betalen achteraf? Het bedrag op uw factuur kunt u overmaken op één van onderstaande rekeningnummers. Vermeld bij uw betaling altijd het factuurnummer. U kunt ook direct met iDeal betalen in de webshop.

Rekeningnummers voor klanten

Rabobank: 14 54 64 393 t.n.v. Sdu Uitgevers B.V.
IBAN: NL52RABO0145464393
BIC: RABONL2U

Kamer van Koophandel en btw-nummer btw-nummer

Btw-nummer: NL809245322B01
KvK Den Haag (Handelsregister): 27 19 38 98

Ik wil graag een digitale factuur ontvangen

Sdu stuurt bij voorkeur de facturen elektronisch in pdf formaat. Hiervoor hebben wij uw factuur e-mailadres nodig.

Heeft u verder nog vragen over het elektronisch factureren bij Sdu of wilt u uw facturen graag digitaal gaan ontvangen laat dan uw contactgegevens achter via het contactformulier. Wij zullen uw vraag of mutatie zo snel mogelijk in behandeling nemen.

Ik heb een betalingsherinnering/aanmaning ontvangen

U heeft 30 dagen de tijd om de factuur te betalen. Is uw betaling nog niet binnen, dan sturen we u een betalingsherinnering. Heeft u 21 dagen na de herinnering niet betaald, dan sturen we een aanmaning.

Rekening wel voldaan?

Het kan voorkomen dat u een herinnering ontvangt terwijl u de rekening wel al voldaan heeft. Dit kan een van de volgende oorzaken hebben:

Uw betaling en de verzending van de herinnering hebben elkaar gekruist. U kunt de betalingsherinnering dan als niet verzonden beschouwen;

U heeft wel betaald, maar niet de juiste gegevens bij uw betaling vermeld. Wij verzoeken u altijd het factuurnummer bij uw betaling te vermelden. Ook het vermelden van uw klantnummer verdient de voorkeur. U kunt contact opnemen met onze afdeling debiteuren, via debiteuren@sdu.nl.

Hebt u de factuur voldaan, maar toch een incassobrief ontvangen? Stuur een kopie van de bankafschriften van uw betaling of de betalingsspecificatie naar onze afdeling debiteuren (debiteuren@sdu.nl)

Aanvragen kopie van originele factuur

Heeft u een herinnering ontvangen, maar de originele factuur niet in uw bezit? Dan kunt u via (070) 378 98 80 een kopie van de originele factuur opvragen. Deze kunt u ook downloaden via www.sdu.nl/kopie-factuur (middels het klantnummer en factuurnummer).

Heeft u verdere vragen over een ontvangen betalingsherinnering of aanmaning of wilt u weten welke facturen nog openstaan? Neemt u dan contact op met onze afdeling debiteuren, via debiteuren@sdu.nl.

Ik heb een incassobrief ontvangen

U heeft een bericht van Plaggemars Incasso ontvangen

Betaalt u ook na de aanmaning niet, dan geven wij de vordering uit handen aan Plaggemars Incasso en wordt de vordering verhoogd met de, ingevolge onze voorwaarden dan wel de wettelijke bepalingen, verschenen rente en de incassokosten, met een minimum van € 40,00.

Vanaf dat moment hebben wij geen zicht meer op het invorderingsproces en kunnen wij uw vragen hierover niet meer rechtstreeks beantwoorden.

Wilt u derhalve reageren n.a.v. een door ons incassobureau gezonden aanmaning, klik dan op Plaggemars Incasso en u kunt direct uw vraag stellen of opmerking plaatsen, waarna een van haar medewerkers u z.s.m. van een inhoudelijke reactie zal voorzien.

Let op! Vermeld bij uw reactie of betaling altijd het dossiernummer van Plaggemars Incasso of het Sdu klantnummer.

Ik heb een vraag over een creditnota

Als u een creditnota heeft ontvangen, heeft u recht op terugbetaling van het betaalde bedrag.

U kunt een verzoek tot versnelde terugbetaling indienen bij onze afdeling Debiteuren (debiteuren@sdu.nl), onder vermelding van het factuurnummer van de creditnota. Vermeld duidelijk dat het om een verzoek tot terugbetaling gaat, evenals het bank- of gironummer waarop het bedrag teruggestort moet worden.

Ik heb een factuur ontvangen, maar het abonnement is opgezegd

Het kan zijn dat u bij het opzeggen van uw abonnement de opzegtermijn van twee maanden niet in acht heeft genomen. Dan ontvangt u alsnog een factuur voor de komende abonnementsperiode en deze factuur moet u dan ook betalen.

U kunt uw abonnement op de volgende manieren opzeggen: telefonisch, per brief of door het invullen van het opzeggingsformulier.

Houd daarbij rekening met een opzegtermijn van twee maanden. U ontvangt een bevestiging van uw opzegging met de annuleringsdatum. Bekijk hier onze abonnementsvoorwaarden.

Onterechte factuur?

Als u op tijd uw abonnement heeft opgezegd, maar toch een factuur heeft ontvangen, verzoeken wij u een mail te sturen aan onze Klantenservice (info@sdu.nl) met daarin een kopie van uw originele annuleringsverzoek.

 

Ik heb een factuur dubbel betaald

Als u een rekening twee keer aan ons heeft voldaan wordt het betreffende bedrag automatisch op uw rekening teruggestort.  

U kunt ook een verzoek tot terugbetaling indienen. Voeg aan uw verzoek een kopie van de bankafschriften van de desbetreffende betalingen en/of de betalingsspecificatie toe. Vermeld altijd het bank- of gironummer waarop het bedrag moet worden teruggestort.

Het verzoek tot terugbetaling stuurt u naar onze afdeling Debiteuren, via debiteuren@sdu.nl

Ook zonder verzoek wordt het betreffende bedrag op uw rekening teruggestort.

Krijg ik automatisch een creditnota?

U krijgt automatisch een creditnota en hiermee recht op terugbetaling van het betaalde bedrag.

U kunt een verzoek tot versnelde terugbetaling indienen bij onze afdeling Debiteuren (debiteuren@sdu.nl), onder vermelding van het factuurnummer van de creditnota. Vermeld duidelijk dat het om een verzoek tot terugbetaling gaat, evenals het bank- of gironummer waarop het bedrag teruggestort moet worden.

Meer informatie over retourneren.

Ik heb een factuur ontvangen, maar de zending is retour gestuurd

Indien u de zending conform onze retourprocedure heeft geretourneerd, wordt de betreffende factuur na afhandeling van de retourontvangst gecrediteerd. Heeft u een retour gedaan buiten onze retourprocedure om, dan wordt er niet vanzelfsprekend gecrediteerd. In dit geval kunt u contact opnemen met onze afdeling Klantenservice.